Tuesday, October 27, 2009

Sistem Pesanan Ringkas (SMS)...

Selawat dan salam atas Rasul Junjungan s.a.w

Short Messages System atau Sistem Pesanan Ringkas lebih dikenal dengan SMS sangat sinonim dengan kita. Jika 10 tahun yang lalu, hanya golongan yang agak berada ataupun mewah memiliki kemampuan bertelefon bimbit, namun kini ianya adalah satu keperluan. Bahkan juga ada yang mampu untuk memiliki lebih dari satu unit telefon bimbit yang mempunyai nombor jaringan yang berbeza.

Saya geram apabila orang yang saya mesej tidak membalas ataupun lambat membalas. Saya tidak suka lambat balas mesej kerana saya tidak mahu orang tertunggu-tunggu, begitu juga saya tidak suka orang lambat membalas mesej saya kerana saya tidak suka menunggu. Sebab itu apabila berjanji dengan orang dan orang tersebut tidak menepati janji atau lewat, saya tidak akan berurusan dengannya perihal yang melibatkan masa melainkan orang itu memang sudah berubah kepada orang yang menepati masa.

Mungkin alasannya kredit tidak ada, tetapi saya sebenarnya memang susah untuk menerima alasan tersebut. Entahlah. Ada sesetengah orang jika nak mesej atau membalas mesej kawan sejenis bukan main susah, tetapi jika yang berlainan jenis, cepat pula bertindak. Bahkan yang lebih teruk jika saudara kandung punya mesej diabaikan tanpa respon, tetapi yang kawan pula lebih diutamakan. Tetapi yang lebih malang lagi apabila mesej untuk ibu atau bapa diambil mudah berbanding kawan-kawan.

Entry ini bukanlah berniat untuk ditujukan kepada sesiapa, tetapi saya nak luahkan ketidak puashatian saya di dalam blog ini kerana blog ini adalah blog saya dan saya bertanggungjawab dengan apa yang saya tulis….

1 comment:

ibnu_maulub said...

peh bagus siot...
"alwaQtu kassaif"....
huwahuwa...
jom la klu branie bukak game....