Monday, October 19, 2009

Terima Kasih...

Selawat dan salam atas Rasul Junjungan s.a.w

Membaca komen dari Fairuz di atas komennya melalui entry saya Menuju Garis Penamat… membuatkan saya tersenyum. Rupa-rupanya masih ada lagi kawan yang sudi membaca blog saya. Huhuhuhu. “Maaflah Pai sebab ambil headernye je….. Kau pun tau yang aku ni memang jenis cerewet orangnya…”

Fairuz telah membantu saya membangunkan kembali blog saya yang telah dijelmakan semula. Tetapi alamat url nya masih yang sama, tetapi tak banyak yang berubah. Tapi isinya masih entah apa-apa entah….. Memang tahap kerajinan saya untuk update telah hilang entah ke mana. Sehinggakan mendapat teguran dari Najmi, Fairuz, Akhmal, Firdaus Sulaiman (walaupun dia lagi lama tak update), Noreha dan lain-lain yang saya tak ingat namanya.

Melihat kepada kawan-kawan yang rajin mengupdate blog membuatkan saya cemburu, terutamanya kepada Akhmal. Rajin betul mamat sorang ni. Jika dihiris lengannya, mungkin darah hijau yang akan mengalir. Saya doakan semoga semangat dan roh perjuangan yang ada padanya akan istiqamah dan tidak luntur seperti kawan-kawan yang pernah saya kenal. Allah yang memberikan hidayah, namun sekiranya hati kita dipalingkan dari jalan-Nya, hanya Allah yang tahu sebabnya.

Namun, apabila telah setahun mengharungi kehidupan di bumi Indonesia ini, banyak yang telah saya pelajari. Sebelum-sebelum ini, saya tertanya-tanya juga kenapa Indonesia kerap kali dilanda bencana. Semasa belajar di sekolah menengah dulu, memangla Indonesia ini termasuk di dalam lingkungan Negara yang berada di jaluran gempa bumi. Tetapi, hanya kebelakangan ini dapat disaksikan kekerapan berlakunya bencana alamnya. Tapi kini, saya sudah mula mendapat jawabannya, iaitu Islam Liberal. Saya akui aliran Islam Liberal semakin kuat di sini, tetapi hal ini akan saya rungkaikan dalam entry yang berikutnya.

Keterbatasan waktu kerana skripsi dan lain-lain urusan yang terpaksa diharungi.Maaf zahir batin.
Wassalam… adios

3 comments:

Ibnu Ali said...

Pergh ingat aku mahsuri ke darah hijau? Eh.. mahsuri darah hijau ke? darah haid dia kot hahaha.

Alaa gani, bukan susah no nak update ni. Dah tenet depan mata. Komputer sendiri pun ade. Ape susahnya?

Lagi satu, aku tak nak zalimi orang yang datang blog aku. Sian dorang. Lebih2 yang yang tenet lembab. Bukak2 jer entry sama. Mesti diorang maki2 hahaha.

Ibnu Noor... said...

tenet depan mata memang la mudah, tapi jika dah malas tu yg masalahnye. pape pun kau memang best la mai...

ibnu_maulub said...

syukron shbt...
amboi ksar nmpk...
nk kene ae....
kuwang...kuwang....